Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh testovací figuríny pro nárazové zkoušky
Sedláčková, Martina ; Coufal, Tomáš (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je návrh konstrukčního řešení testovací figuríny pro nárazové zkoušky vozidla s chodcem. Na úvod práce je provedena rešerše v současné době používaných typů testovacích figurín. Následuje konstrukční část, ve které je nejprve pojednáváno o charakteristikách použitých materiálů ve vztahu k reálným fyziologickým vlastnostem lidského těla. Druhá část řeší samotnou konstrukci kostry testovací figuríny za použití 3D modelu s připojenou pevnostní analýzou jednotlivých prvků. Práci uzavírá odhad výrobních nákladů navržené testovací figuríny.
Návrh repliky letounu L-40 "Meta Sokol" - trup
Růžička, Miroslav ; Pešák, Miroslav (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem celokovové konstrukce trupu repliky letounu L-40 Meta Sokol dle předpisu CS-VLA. Pro tento letoun je stanoveno zatížení ocasních ploch, podvozku a motorového lože, dále je navržena konstrukce trupu, záďového podvozku, včetně systému jeho zatahování, závěsů křídlo-trup, motorového lože a základní návrh uspořádání kabiny. V závěru je pojednáno o technologii výroby trupu.
Návrh uzlu křídlo-trup kompozitního letounu
Sadovský, Hynek ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním, pevnostním a technologickým návrhem uzlu křídlo-trup celokompozitového čtyřmístného letounu certifikovaného dle předpisu CS-23. Návrh je zaměřen na optimální využití prostoru, nízkou hmotnost a jednoduchou výrobu a montáž. Hlavním výstupem práce je výkresová dokumentace a technologické ložné plány. Rozborem řešení a hmotnostním odhadem byla zvolena koncepční varianta a následně byly použity analytické pevnostní výpočty s modifikací pro kompozitové materiály. Dle výsledků výpočtů byly detailně navrženy skladby a popsána výroba jednotlivých dílců. Zadání se podařilo vyřešit neobvyklou koncepcí, která klade vyšší nároky na přesnost výroby, ale je hmotnostně velice úsporná.
EV-55 aircraft modification for water level landing
Šponer, Jan ; Vaněk, František (oponent) ; Chybík, Ladislav (vedoucí práce)
Modification of the contemporary terrestrial version of EV-55 aeroplane for the possibility of water level landing is considered in this Masters Thesis. The aim is to find a design solution which does not lead to significant structural modifications in the airframe and meet Certification Specification 23 (CS 23). Weight analysis of the modified aeroplane is made and the water loads determined in accordance with CS 23. The connecting frame is designed in accordance with water loads and stress analysis for each element and fastener is performed. These values are compared with ground loads. Finally, flight performance, such as maximal horizontal speed, rate of climb, range and endurance are determined.
Vývoj stíhacích letounů do roku 1950
Smýkal, Michal ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Bencalík, Karol (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zpracovává historii vývoje stíhacích letounů v období od počátku první světové války do roku 1950. Jsou zkoumány hlavní vývojové směry specifické pro daná období, použité konstrukce a materiály. Důležité vlastnosti letounů jsou poté vyneseny do grafů.
Návrh rekonstrukce střední části trupu letounu Z 143 náhradou za poloskořepinu
Zamazal, Jakub ; Mališ, Michal (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rekonstrukcí střední části trupu letounu Z 143 z příhradové konstrukce na konstrukci poloskořepinovou. V práci je proveden koncepční návrh poloskořepinové střední části trupu, přičemž nosníky centroplánu jsou pevnostně dimenzovány a kontrolovány. V práci je proveden hmotnostní rozbor a výpočet centráží letounu s navrhovanou poloskořepinovou konstrukcí. V druhé půli práce je provedna studie možného konstrukčního řešení zatahovacího podvozku. Práce ukazuje, že použitím poloskořepinové konstrukce je možno ušetřit hmotnost letounu a tato konstrukce také otevírá možnosti v dalším vylepšování letounu Z 143. Tato práce tedy může sloužit jako studie proveditelnosti přestavby střední části trupu letounu Z 143.
Návrh dvoumotorového letounu pro sběrnou dopravu dle předpisu CS-23
Dula, Jan ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Vaněk, František (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout letoun pro přepravu cestujících s maximální mírou zachování konstrukčních celků letounu EV-55. Letoun je navržen na základě rozboru požadavků předpisu CS-23. V práci je proveden hmotnostní rozbor letounu, návrh základních rozměrů a dimenzí trupu. Je vypočtena únosnost kritického řezu trupu a vypracován systémový výkres trupu.
Výpočet zatížení kluzáku HPH 2 Twin Shark
Pělucha, Jiří ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je stanovení zatížení pro pevnostní výpočty kluzáku HPH 2 Twin Shark podle kategorie CS-22. V práci je stanoveno zatížení křídla, ocasních ploch, trupu a podvozku.
Návrh cvičného letounu s tandemovým uspořádáním sedadel
Dycka, Jan ; Urík, Tomáš (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem kompozitní konstrukce trupu letounu VUT 001 Marabu a jeho MKP napěťově-deformační analýzou. Dále je zde řešen návrh pilotního prostoru s ohledem na základní ergonomické požadavky. Součástí práce je hmotový rozbor, výpočet a následný výběr rozhodujících případů zatížení. Ty jsou aplikovány na MKP model draku a pomocí systému MSC Patran/Nastran je stanovena napjatost v jednotlivých vrstvách kompozitní konstrukce.
Konstrukční návrh trupu a ocasních ploch soutěžního modelu letadla
Skála, Adam ; Hájek, Tomáš (oponent) ; Pejchar, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vylepšením trupu a ocasních ploch již existujícího soutěžního letounu FabricK. Úvod práce seznamuje čtenáře se soutěží Air Cargo Challenge a popisuje letoun FabricK. Následuje rešeršní studie možných řešení ocasních ploch a statistický přehled sériově vyráběných modelů kategorie F3B. Praktická část práce dále popisuje konstrukční návrh ocasních ploch, trupu a hmotnostní rozbor nového modelu. Závěr posuzuje přínosy této práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.